Každý zákazník je unikátní – možná to zní jako klišé, ale v BARTH Reklamce se tímhle mottem řídí.

Různí klienti zkrátka potřebují různá řešení. Pro některé je vhodný on-line, pro jiné zase outdoorová kampaň. „Žádné univerzální řešení, něco jako ‚kupte si dva billboardy a jeden polep na autobus‘ neexistuje. Je rozdíl, když potřebujete dostat do povědomí nový produkt a když chcete komunikovat svou značku. Proto nás nejvíce baví hledat ideální média a díky našemu širokému záběru je vždy najdeme,“ říká v rozhovoru Pavel Formánek, obchodní ředitel BARTH Reklamky.

Před třemi lety jste počet zaměstnanců spočítali na prstech obou rukou. Dnes je vás přes třicet. Co za tím je?

Vyrostli jsme díky potřebám našich zákazníků. Začali u nás s menšími zakázkami a brzy zjistili, že to děláme dobře. A tak od nás chtěli víc. Teď pro řadu z nich zajišťujeme komplexní servis. Kromě obchodníků máme i sedm grafiků, kteří se specializují na on-line, polepy vozidel nebo třeba DTP. A díky výrobní divizi zase dokážeme realizovat cokoliv z toho, co navrhneme.

Je vážně lepší zařídit vše v jedné agentuře? Nevyjde lépe vysoutěžit každou zakázku zvlášť?

Zákazníci pochopili, že je lepší zadat vše na jednom místě. Mohou se spolehnout na to, že je agentura do detailu zná, chápe jejich cíle i procesy, ví, jak firma funguje. Navíc může využít historické podklady a vše potřebné okamžitě připravit. To máte podobné jako s řemeslníky – vždy je jednodušší zavolat do jedné firmy a vyřešit celou věc najednou, než řešit jednotlivé zakázky zvlášť. Tím akorát ztrácíte čas na důležitější záležitosti.

A nebojí se zákazníci, že když dají vše všanc jedné agentuře, mohou o vše přijít, když skončí?

Ale my nekončíme, naopak – rosteme. Máme za sebou dvacet úspěšných let a spoustu dalších před sebou. Celý BARTH roste a naši klienti to vidí. Navíc obdivují i to, že děláme vlastní propagaci nenásilně a nevtíravě, že má hlavu a patu, ať už jde o navigaci na sloupech, billboardy, různá sponzorství, BARTH Day, firemní textil a další věci. Sami jsme ukázkou toho, jak může fungovat komunikace značky. A že může fungovat velmi dobře.

Pro které značky jste už pracovali?

Třeba pro slavnou německou značků klavírů a pianin C. Bechstein, pro kterou jsme připravovali celou komunikační strategii, když otvírali nový showroom v Praze. Pracovali jsme i pro firmu Marius Pedersen, která se věnuje nakládání s odpady, údržbě zeleně, sanacím apod. Našimi velkými zákazníky jsou taky CETIN, Resort Dolní Morava, Koupelny Ptáček a mnoho dalších. Resortu Dolní Morava jsme např. navrhovali kompletní firemní oblečení – pár vybraných lidí v něm čtrnáct dní chodilo a testovalo, zda se v něm nepotí, zda je materiál příjemný apod. A nyní oblékáme celý resort. Firemní textil je pro firmy klíčový – posilují díky němu mezi zaměstnanci týmový duch a vně firmy zase budují svůj brand. Koneckonců, i BARTH je toho jasným důkazem. Pro CETIN jsme zase jedním z největších dodavatelů reklamních předmětů, pro Koupelny Ptáček jediným dodavatelem rebrandingu všech poboček po republice. Náš záběr je opravdu hodně široký, a i když spolupráce většinou začíná u jednoho produktu, rozhodně u něj nekončí.

Čím se teď zabýváte ze všeho nejvíc?

Nejvíce řešíme náborové kampaně. To je asi logické, protože nezaměstnanost je rekordně nízká a firmy přitom stále potřebují čerstvou krev. Dokážeme jim náborovou kampaň ušít na míru, protože je samozřejmě rozdíl, když hledáte nové dělníky a když vysoce kvalifikované zaměstnance. Třeba pro dodavatele lékařských technologií Teleflex jsme rozjeli úspěšnou kampaň na Facebooku, při náboru řidičů pro firmu z Náchoda jsme zase zvolili klasické letáky. Vždy je klíčové vybrat správné médium, které přinese výsledky. Není to tak, že to musí být vždy on-line kampaň, aby byla úspěšná – i když se o digitálu pořád mluví, někdy je lepší sáhnout po té letákové. Rozhodně to není přežitek. Ostatně nejlépe o tom vypovídá výsledek – všechny pozice měli v Náchodě po konci kampaně obsazené. Kromě náborových kampaní se v současnosti hodně věnujeme i správě webových stránek a e-shopů, budování komunit na sociálních sítích, natáčení videí z akcí, produktových spotů, videí na YouTube apod. Roste také zájem o firemní textil.

Zvládáte organizovat i firemní akce?

Samozřejmě, eventy jsou přece úžasný adrenalin. Zase platí, že s tím máme velké zkušenosti jako BARTH. Sami pořádáme spoustu různých akcí, velké pro veřejnost i komornější jen pro zaměstnance a jejich rodiny. Naše zkušenosti pak dokážeme promítnout do práce pro klienty. Třeba pro firmu Schott jsme nedávno dělali akci k 25 letům od jejího založení. A nebyla to show pro pár zaměstnanců, ale rovnou pro 1300 lidí. Každou akci připravujeme kompletně na klíč – od vymýšlení programu přes zajišťování hostesek, vystupujících či cateringu až po organizování na místě. Pro firmy jsou eventy důležitou součástí mixu – pomáhají jim totiž udržet zaměstnance pohromadě. Lidé ocení, když pro ně společnost dělá něco navíc. Když jsme se po dvou týdnech do Schottu vrátili na vyhodnocení, měli na firemní nástěnce spoustu děkovných vzkazů od pracovníků.

 Přejít na web BARTH Reklamky